Dagens hiss & diss

Dagens hiss:
Gamla vänner
Ja, alltså inte åldersmässigt. Utan vänner som man kännt mycket länge. Idag träffade jag en gammal klasskompis som jag inte träffat sedan studenten 2009. Mycket kul hade vi. Har ju hänt en del sedan vi såg sist. Bland annat blev hon mamma till en supersöt kille förra året. Och nu pluggar vi till samma yrke, dvs, undersköterska.
Ja, detta måste jag ju bara hissa idag!!


Dagens diss:
Lögnhalsar
Ja, det vill jag verkligen dissa idag. Även om jag inte kommer gå in jättemycket på detalj.
Men så mycket som så, kan jag säga, att jag hatar när folk lovar och säger saker det sedan inte kan hålla. Till exempel att en viss sak ska ske, och man längtar tills den dagen, då det ska hända något speciellt. Och då när dagen väl kommer, så säger personerna i fråga "Nej, det blir inte så" eller "Nej, det har jag/vi aldrig sagt"
Arrgh, blir både arg, ledsen och besviken.
Arg på personerna som gör så.
Ledsen för att jag tycker synd om personen/personerna som blir drabbade
Och besviken för att man tänkt sig en sak och hoppas, men så blir det inte så!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0