Dag 9 - Min tro

Hmm =/ Idag ska jag skriva om min tro..
Detta kommer inte bli ett lätt inlägg, tro mig.
För vad tror jag på egentligen?!
Inte är det Gud i alla fall. Och inte är det djävulen.
Hmm =/ ..
Självklart tror jag på kärleken, för 4 underbara år med samma kille, kan man inte tycka något annat.
Men annars tror jag på reinkarnation.
Det är, att man återföds i en annan kropp efter döden, att själen lever vidare.
Jag tror inte bara att människor blir människor igen, utan att vi även kan bli djur och andra små varelser..
Jag tror även på "andra sidan" ..
Att när människorna dör, hamnar dom på ett annat ställe, ett mycket bättre ställe - där det inte finns något ont!
Precis som i Bröderna Lejonhjärta - När de dör, kommer de ju till Nangiala..
Men andarna kan även stanna i vår värld och inte gå över på andra sidan. Till exempel om det är något de inte har fått fullfölja medans de levde, vill de göra de som andar. Och därför finns de medium, som kan förmedla dessa känslor och saker mellan de döda o levande.
Och detta är vad jag tror på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0