Dag 7 & 8

Jaa, det blir så ibland att man inte orkar eller har tid att sitta vid bloggen..
Och då får det bli att man skriver om de olika dagarna i samma inlägg.. hehe
Nej, men nu ska jag som sagt skriva dag 7 & 8 ..

Dag 7 - Min bästa vän.


Jag tillägnar faktiskt detta inlägg till två av mina absolut bästa vänner..
Och självklart är det Angelika Louise Johannesson & Elin Sandra Agneta Persson.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag börjar att skriva om Louise, eftersom henne har jag känt längst utav alla på denna jord.
Jag och Louise har varit bästa vänner sedan blöjan.. Och det är faktiskt sant.
Det hela började med att när Louise flyttade till Nyvång som väldigt liten frågade hennes pappa, Mats, min mamma om dagbarnsplats.. För Mats trodde att mamma var min dagmamma, haha..
Men men iallafall, på den vägen är det..
Och vi bodde nästan grannar till en början, Det var bara "spökhuset" som skiljde oss åt.
Och sen några år senare flytta de in i huset mitt emot mitt hus. Vi hade bara en smal grind som skiljde våra trädgårdar åt.
Vi har vatt med om så mycket tillsammans.. Vi gick på simskola tillsammans, vi umgicks varje dag.. Både i och utanför skolan. Och självklart på alla loven. Det är till och med så att vi fått höra att när vi var små sprang vi runder på vår gata i bara blöjorna.. Haha.. Så många minnen som finns med Louise.. När vi bada i deras pool (fast den va grön & bara 15 grader), när vi tältade i trädgården, när vi lekte med barbie, när våra cyklar var våra hästar och så vidare.
Kommer även ihåg första gången jag rökade.. Haha, så "cool" man var :P
Det var med självklart Louise och hennes storasyster Emelie, på kullen vid bibblan. Då var jag en 10-11år typ.
Men en dag, en sommardag kommer jag ihåg att det var, så flyttade Louise :(
Och in flyttade en annan barnfamilj.
Fan vad ledsen jag blev.. Inget mer Louise tänkte jag .. =/
Men så blev det ju inte..
Jag o Louise har alltid hållt kontakten, o vi träffas med jämna mellan rum.
Ibland träffas vi inte på flera månader, sen är det varje dag <3
Och vi båda vet, att vi alltid kommer finnas där för varandra, oavsett vad som kommer att hända <3<3
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu ska jag skriva om Sandra, min underbara Sandra <3
Jag o Sandra träffades på gymnasiet, vi gick i samma klass :)
Vi har alltid haft bra kontakt, men det var inte förräns vi åkta upp till Stockholm, som banden blev starkare :)
När vi satt bredvid varann på tågresan upp.. Och vi bodde i samma rum, som vi även delade med Lina.
Vi gjorde allt tillsammans där uppe, vi va ute o strosa på stan, och en massa annat mysigt .. !!
Vi har även gjort en massa roligt skit i skolan.. Och vi har ställt upp för varandra i vått & torrt.
Men om det inte hade vatt för skidresan, som vi åkte på med klassen, hade aldrig jag & sandra haft dom banden som vi har idag.
För eftersom vi delade lägenhet, hon o jag, i en hel vecka - lärde vi känna varann på ett annat sätt.
Och jag kan helt ärligt säga att Sandra, är den enda personen som jag har kontakt med ifrån klassen på gymnasiet.
Okej, man snackar med dom andra då & då. Men vi träffas ju aldrig.
Nu åter till Sandra..
Både förra o denna sommaren har vi gjort en massa roliga saker ihop.. SSom bland annat haft heldagar på¨Ullared och Liseberg.. Liseberg i sommras var ju verkligen ett minne för livet..
Småsaker, kan ju också betyda mycket vill jag säga.
Småsaker, som vem som var bland de första som fick reda på att hon verkligen va gravid, och lite mer privata grejer som inte behöver tas upp här.. Men för att påminna henne kan jag bara säga "Du skicka ett SMS till mig, VÄLDIGT tidigt på morgonen förra hösten" HAHA x)
Det finns så mycket att skriva, så jag vet varken var jag ska börja eller sluta..
Men jag vill i alla fall att du ska veta, att jag ÄLSKAR DIG & jag kommer stötta dig, i alla dina beslut.. <3<3<3

Dag 8 - Ett ögonblick

Ett av de underbaraste ögonblicken i mitt liv, var när jag förlovade mig med Martin <3
Kommer ihåg de, som det var igår.
Jag visste ju om att vi skulle förlova oss, men hade ingen aning om datum eller något. 
Det hade Martin fixat själv!!
Så söt du var, älsklingen min ..
Det var den 5 januari 2008..
Han bestämde att vi skulle bada i badkaret hemma hos honom (han bodde hos sin mamma då).
Och när jag kommer in i badrummet, är där tända ljus runt badkaret. Så himla mysigt.
Och när vi sitter där och myser i det varma vattnet,
tar han fram den lilla asken, som han hade gömt bland handdukarna för jag inte skulle se den.
Och så ställer han frågan;
"Vill du förlova dig med mig?"
Och självklart svarade jag "JA"
Och idag, i denna skrivande stund har vi vatt förlovade i 2 år och nästan 11 månader. (den 6/12 är de 2år & 11mån).
Och självklart älskar jag honom lika mycket nu som då, om inte ännu mera !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0