Dag 3 - Mina föräldrar

Jaha, då ska jag berätta om mina föräldrar nu..
Min mamma heter Lise-Lotte och pappa heter Lars Eric.
De träffades för 29år sedan, 1981.. Samma år, på nyårsafton förlovade dom sig.
Året där på gifte dom sig, den 30 oktober.
Och 10 månader senare föddes min storasyster Sara.
Mamma är 58år (blir 59 i januari) och pappa har just fyllt 61.
Jag har tyvärr i nästan hela mitt liv skämts över deras ålder. Har alltid ljugit och sagt att dom är 10 år yngre än va dom är.
Men inte nu längre, nu har jag ju vuxit upp och accepterar mina föräldrar för den dom är.
Och jag ÄLSKAR dom verkligen.
Mamma och pappa träffades när mamma var 29 och pappa skulle fylla 32.
Den 6 augusti 1983, När mamma var 31 och pappa skulle bli 34 fick dom som sagt min storasyster Sara.
Året därpå, den 21 december föddes min storebror Johan. Då var mamma och pappa alltså 32 och 35 år gamla.
Och inte förräns 6 år senare, den 22 mars 1990, föddes jag. Och då var mamma 38 och pappa skulle fylla 41.
Min pappa är blev bortadopterad från ett barnhem i Halland när han var 3 månader gammal. Han ha inga syskon, men dom hade ett sommarbarn från Finland, som farmor & farfar haft sedan 2a världskriget. Han hette Solle. Jag har tyvärr aldrig träffat verken farmor eller farfar. Farfar dog 1976 i en hjärtinfarkt och farmor blev påkörd av en bil, sommaren 1989, 9 månander innan jag föddes.
Och Solle har vi ingen kontakt med, eftersom han blev sur på pappa, när pappa inte berättat för honom att farmor gått bort.
Min mamma har 2 syskon. Chitte och Ralle, eller Christel och Ralph som de egentligen heter. Men det var bara mormor som kalla dom för det.
Mammas riktiga pappa dog när mamma var 18 om jag inte minns helt fel. Han dog av skrumplever.
Och min låtsas morfar dog 1983, av cancer ;(
Så mormor är den enda utav mina mor- och farföräldrar som jag har träffat.
Och mormor var den absolut bästa, och jag saknar henne så fruktansvärt mycket.
Mormor dog 2007, efter en hjärtinfarkt. Hon var 85år.
Det är skönt att hon slapp lida, men jag vill bara ha tillbaka henne här på jorden. För fy fan vad jag saknar henne.
Men som mamma har sagt: Hon kommer alltid vara med oss, hon kommer alltid att finnas i våra hjärtan.
Och mormor, du är den stjärna på himmeln som lyser starkast !!!
2008, den 29 maj blev mina föräldrar morföräldrar till min systerson Hampus.
Och i januari nästa år, kommer det 2a barnbarnet och Hampus lillasyster/lillebror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0