Recept & sånt.

Nu sitter jag visst här igen.. Idag har jag faktiskt vatt duktig. Jag har redan tvättat, hade tvätten mellan 7-12 idag.
Men lika sur blir man varje gång, för torrskåpet funkar bara till en viss del och torktumlaren funkar om man typ har 5 plagg i eller något.. :/ ARRGH.. Så nu hänger där massvis med kläder i hela badrummet så ja kan inte duscha :(
Jävla skit!! FAN vad jag vill ha ett torkställ.. Får önska mig det nu när jag fyller 20.. De e ju faktiskt inte så lång tid kvar nu =)

Men men .. Igår åt jag något riktigt gott.. Det var Knorr Chicken Curry. Det var de godaste på länge, och det bästa av allt var att jag aldrig hade smakat de innan heller.. Man blir ju alltid glad om man gör något expriment i köket och det blir lyckat... I alla fall jag.. För er som vill prova detta så finns förpakningen i en vanlig ica affär där lasangette och tortellini brukar stå.. Och i Knorr Chicken Curry ingår där martinad till kycklingen, ris & sås.. Säger bara en sak.. SUPERGOTT!!!

Ett annat recept jag hitta nu i dagarna är Vit Kladdkaka. Hur gott låter inte det, jag menar kladdkaka & vit choklad.. MumsMums...Haha.. Ska faktiskt göra den i helgen, så kan man ju bjuda på något gott + annorlunda när vi ska ha släktkalas för mig, eftersom jag som sagt snart fyller år.
Här kan även ni få njuta av denna godbit x)

Ni ska ha;
2 ägg
2 dl stösocker
1 msk vaniljsocker
2 ½ dl vetemjöl
3 msk apelsinjuice
100 g smält vit choklad
100g smält smör

Gör så här:
Sätt på ugnen på 150 garder.
Smöra & bröa en form med löstagbar botten.
Rör ihop ägg och socker. Sikta ned vaniljsocker o mjöl.
Tillsätt apelsinjuice, den smälta chokladen och smöret.
Rör smeten slät med hjälp av en slickepott.
Häll smeten i formen.
Grädda i mitten av ugnen i ca. 30 minuter.

Kakan blir godast om den får stå i kylen över natten.
Servera med hallon eller liknande.



Vit Kladdkaka med Hallon




Kommentarer
Postat av: Erika

Zumba är skitroligt och man får sån jävla träningsvärk! :D

2010-03-10 @ 17:41:35
URL: http://erikaroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0