Dag 11 - Mina syskon

Detta inlägget handlar alltså om mina syskon.
Jag har två syskon. En storasyster & en storebror. Och båda mina syskon är helsyskon.
Min storasyster heter Sara och är 27år. Hon föddes den 6 augusti 1983 på Helsingborgs KK. Hon har en son på 2.5år som heter Hampus som är helt underbar, ett riktigt charmtroll får man ju säga. Och så väntar hon sitt andra barn nu, som kommer om ca 6veckor - den 10e januari.
Sara och hennes sambo Johan "Berra" Bergqvist har varit tillsammans i över 10år. Sjukt Länge :) Så även han är såklart en del av familjen.
Sara pluggar just nu till förskollärare i Kristianstad.
Annars brukar hon rida (inte nu när hon är gravid).. Sara har hållt på med hästar sedan 10års åldern. Och hon hade själv en häst som hette Cher, som tyvärr va tvungen att avlivas för några år sedan. Superfin häst var de.
Nu bor hon i ett hus i Kvidinge med sin familj och deras 2 katter Alexis & Mixette.
Jag och Sara har alltid haft en bra relation. Självklart har den funnits, o finns än i dag, en hel del bråk. Men Vi är ju som sagt syskon. Det händer ju även att man än idag ryker ihop då o då. Men de varar bara i fem minuter, o sedan är det över.
Jag vet inte riktigt vad jag mer ska skriva om min syster.
Hmm .. =/ .. Nej, kommer inte på något mera.
--------------------------------------------------------------------
Min storebror heter Johan och blir 26år nu i december. Han föddes den 21 december 1984 på Ängelholms BB.
Johan har precis flyttat till ett hus i Nyvång, vår hemort, där vi bott & växt upp. Han flyttade dit tillsammans med hans sambo Caroline. Johan & Caroline har vatt tillsammans i över 7år. Johan har en rottweiler som heter Barbarossa.
Johan jobbar på Hedin Bil i Helsingborg sedan några år tillbaka.
Även jag & johan har alltid haft bra kontakt, när han bodde hemma & när han flyttade hemifrån.
Johan är absolut världens bästa storebror. Den bästa man kan tänka sig att ha. Även om vi haft våra bråk & tjafs. Men som sagt, det har ju alla syskon någon gång i tiden.
Johan har alltid ställt upp för mig, och jag vet att oavsett vad som händer kommer han göra det. Ingen kommer ju att komma emellan syskon. Ni vet, samma kött & blod. Har faktiskt bevis på att det verkligen är så, och att det inte bara är en massa ord. Men det är faktiskt inget jag vill ta här. För familjens skull framför allt.
Ingen aning vad jag ska skriva mer. Bara att jag älskar honom & de kommer jag alltid att göra oavsett vad <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0