Smeknamn

Sitter här och tänker..
Tänker på hur det kommer sig att folk har smeknamn.
Är det för de är jobbigare att säga en riktiga namn, eller? Men ibland är det smeknamnet längre än ens riktiga namn.
Ja, det är en funderare.
Själv har jag 2 smeknamn, eller ja 3 faktiskt.
Först är det Fjompen, som min bror alltid kallar mig. (Och även Caroos lillebror faktiskt). Men Johan har kallat mig det så länge jag kan minnas. Vet egentligen inte vad de betyder och var det kommer ifrån. - Måste ta reda på de när jag snackar med han eller någon annan i familjen ♥
Och det andra smeknamnet är Fisen, det har jag haft sen jag var jätteliten. Jag tror jag fick det dels för att jag heter Frida, men också för att jag alltid har varit minst och yngst. Och min bästa kompis hetter Louise, och hon blev kallad Lisen. Alltså var det alltid Fisen & Lisen som härjade..
Och det tredje och sista smeknamn är Fiia. Det kallar mina kompisar mig. Det var mest förr när man gick i högstadiet & gymnasiet men i alla fall.. Martin o andra kallar mig för det. Och varför de stavas med två I, det ska jag tala om för er!!
Varför vara som alla andra egentligen? De flesta som kallas för "Fia" stavar det med ett I, men inte jag - jag är annorlunda. Jag är UNIK !!
Har ni några smeksnamn? I så fall vad för något & hur kommer det sig att ni har JUST det smeknamnet. Ganska roligt att få veta, med tanke på vad detta inlägget handlar om !!
Kram på er så länge ♥

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag blev kallad för Challe och det va familjen Nilsson från Nyvång som började kalla mig det, ingen aning varför faktiskt hehe :)

2011-02-24 @ 12:11:12
Postat av: Becca

sv: TACK för din kommentar och din åsikt :D

en liten fråga...

Jo har du hört talas om filmen

"Hur många lingon finns det i världen"?? :D

2011-02-24 @ 14:51:25
URL: http://myranstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0