Överviktiga..

Kollar på 4an nu, på en dokumentär som heter "Tjock och Tjockare"..
Jag förstår inte en sak..
Hur kan man fortsätta o äta o äta när man har diabetes 2, högt kolesterol & väger över 240kg ??
Ja, jag skrev rätt, de handlar om en kvinna som väger 240kg.
Jag förstår det inte..
Hon kan inte ta på sig skorna själv, hon kan inte ens göra ve sitt hår.
Jag menar, Ok att man älskar mat, men kan man inte behärska sig?
Alla dessa sjukdomar som personen i fråga har, har ju faktiskt följdsjukdomar, som är dödliga.
Jag hade i alla fall tänkt om.
Okej, jag är också överviktig. Det vet jag, så de behöver ni inte kommentera.
Och jag vet vad jag gör för fel.
Men det är jag -
och jag har inga av dessa sjukdomar som kvinnan i fråga har.
Jag har verken diabetes 2, högt kolesterol o väger inte över 200kg.
Jag väger inte ens 100kg - tro de eller ej.
(vet att vissa läsare inte tror mig) så därför skriver jag de med vikten.
Men men, jag undrar egentligen bara, Vad ska man göra för att man ska börja tänka efter? Särskilt tänka på vad man stoppar i sig. Vad ska hända innan man börjar göra något åt det?

Kommentarer
Postat av: sabina

sen finns det något som kallas tröstätning.

2010-12-01 @ 23:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0