Dag 16-18

Dag 16 - Min första kyss
Min första kyss fick jag av min bästa kompis nästkusin, Dennis Gustavsson =)
Och det hände på Perslund i Åstorp.
På Lekparken.
Vet ej hur det ser ut där nu, men då fanns det i alla fall en tunnel igenom en kulle, som man kunde krypa igenom.
Och där inne hände det, min första riktiga kyss. Jag var 9år & han var 10år.

Dag 17 - Mitt favoritminne
Oj, det var svårt.
Vilket ska jag välja ?!
Det får nog bli det när jag & Martin förlovade oss. Den 5/1-2008
Vi hade bestämmt oss för att vi skulle bada i hans badkar.
Och när jag kommer in där, är där fullt med tända ljus på badkarskanten :)
Och jag tänker bara; "Åhh han vill mysa".
Och när vi sitter där & myser & har det skönt,
tar han fram asken, som han gömt under handdukarna,
Och frågar mig om jag vill förlova mig med honom.
Då hade vi varit tillsammans i 15månader. Och självklart sa jag JA!!

Dag 18 - Min favoritfödelsedag.
Ännu en svår grej att skriva om..
Min favoritfödelsedag ?! Hmm =/ ..
På min 18årsdag var det påskafton :P
& då fick vi självklart ut o leta påskägg i trädgården hos mamma & pappa. (det gör vi varje år)..
Och även martin fick ett ägg =)
Och så fick jag en rosa mobil av mamma & pappa =)
Och när jag fyllde 20 så vaknade jag av att Martin sjöng för mig & hade gjort frukost på sängen..
MUMS..
Men har inga sådana speciella minnen från födelsedagarna, så att jag har EN favorit.
Älskar allt med att fylla år - presenterna, uppmärksamheten (folk ringer & säger grattis), och att välja middag. Vilken middag som helst, fast det var mitt i veckan.. Eller så var det förr, när man var mindre - nu lagas det ju bara god middag, alla dagar.. Eftersom det är jag som gör den.. Det är jag som bestämmer & lagar middag till mig & Martin!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0