Magkatarr & dieter ?

Nu har vi ju äntligen konstaterat att jag har magkatarr..
Skönt att jag vet vad det är i alla fall. Tyckte bara det var konstigt att de var just magkatarr.
För det har jag haft 2ggr tidigare men ALDRIG kännts såhär.
Men men, det här med dieter.
Är det verkligen bra att "banta" när man har magkatarr?
Kan ju faktiskt aldrig vara säker?!..
Någon av er som läser, har ni testat dieter? Vilken/Vilka funkar på er? Hur gör ni med motivationen?
För när det gäller mig så funkar det i 2 MAX 3 dagar, sen blir de småplock i kylen eller sticker iväg och köper godis för då kommer de absoluta sötsuget, som jag aldrig kan bli av med  =(

Kommentarer
Postat av: sn

Hur har du fått diagnosen magkatarr? Har du varit hos doktorn?

Det viktigaste är ju att komma underfund med grundproblemmet. Stress brukar ju vara orsaken. Men som sagt GÅ till DOKTORN!

Att banta är ju bra/dåligt pga olika orsaker. Man får titta på bla BMI och se var man ligger. Ligger man normalt så bör man kankse låta bli. Ligger man över kan det kanske påverka negativt.

Viktigt är att röra på sig dagligen och äta regelbundet och nyttigt. Inga sötsaker

2010-08-03 @ 17:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0